מה יעשו מנהלי משאבי אנוש בשנת 2025?
מאמרים פרואקטיב ניהול משאבי אנוש
29-01-2018

שוק העבודה הולך ומשתנה ואיתו ישתנה גם תחום משאבי האנוש. עיסוקים ייעלמו ועיסוקים חדשים נכנסים ויכנסו לשוק העבודה. עובדים צעירים ומוכשרים נקלטים לארגונים, עובדים שנה או שנתיים עד שמתחילים לחפש את התפקיד הבא.

בחלק מהמקרים תחליף המכונה את האדם ותעשה עבודה מהירה יותר וזולה יותר.

איפה כל השינויים האלה תופסים את מנהל משאבי האנוש?

מנהלי משאבי אנוש יצטרכו לנטוש את הסביבה התפעולית המוכרת להם היטב. תהליכי הגיוס, הקליטה והטיפול בכל נושאי התגמול, השכר, הביטוחים, ההדרכה ונושאים תפעוליים אחרים, יבוצעו על ידי מכונות ורובוטים. גם התקשורת בין מנהלים ועובדים ותהליכי הערכת ביצועים יתבצעו על ידי תוכנות ואפליקציות משוכללות.  

האם נצטרך מנהלי משאבי אנוש? מה יהיה תפקידו של מנהל משאבי האנוש? מהם הכישורים להם הוא יזדקק בכדי לבצע אותו?

אני אפתיע אתכם כשאטען שתפיסת התפקיד של מנהל משאבי האנוש לא תשתנה. תפקידו של מנהל משאבי האנוש היה, הוא היום ויהיה גם בעתיד: "לעזור למנהלים להצליח בתפקידם", באמצעות הידע והמקצועיות שלו בהבנת טבע האדם, הצרכים שלו ומה שמניע אותו. הדרך לעשות זאת משתנה כל הזמן ותשתנה אף יותר בשנים הקרובות.

המקצועות של הדור הבא ידרשו מהעובדים להיות מאוד מקצועיים, יצירתיים, בעלי אינטליגנציה יצירתית CI (Creative Intelligence)גבוהה ובעלי יכולת לשנות ולהשתנות כל הזמן. בכדי להשתנות יהיה עליהם להיות בעלי יכולת ללמוד דברים חדשים במהירות גבוהה מאוד. קצב השינויים יהיה מהיר, העובדים יצטרכו ללמוד כל הזמן ולהסתגל לשינויים בתפקיד ובסביבת העבודה.

למנהל משאבי האנוש יהיה מקום מרכזי בתמיכה בעובדים האלה באמצעות יצירת תרבות ארגונית מתאימה ומתן כלים למנהלים שיעזרו להם ללמד יצירתיות והסתגלות לשינויים מהירים.

יהיה מעניין לגלות עד כמה הילדים של היום שגדלים מול מסכים יהיו בעלי יכולת לתקשר אחד עם השני בצורה טובה ולגלות אמפטיה לצרכים ולרצונות של האחר.

מנהלי משאבי אנוש יצטרכו ללמד את העובדים תקשורת בין אישית, ללמד מנהלים כיצד ניתן באמצעות אינטליגנציה רגשית (Emotional Intelligence) ואמפטיה להשיג מהעובדים שלהם תפוקה גבוה, עמידה ביעדים ושביעות רצון. מנהלי משאבי אנוש יצטרכו להתעסק יותר ויותר בליווי המנהלים בהתמודדות מול העובדים, לשם כך הם יצטרכו להכיר את הביזנס לעומק, לדבר בשפה עסקית ולהביא ערך מוסף משמעותי שיעזור למנהלים להצליח בתפקידם, אחרת לא ייעזרו בהם... את העבודה התפעולית תעשה כאמור המכונה.

 

למנהלי משאבי אנוש אני ממליץ לבחון מהם פערי הידע החסרים להם בתחומים שציינתי לעיל ולמהר להשלים אותם.

למנכ"ל שחושב לגייס מנהל/ת משאבי אנוש לארגונו, כדאי לחשוב כיצד ייראה הארגון שלו ב – 10 השנים הבאות ולאחר מכן לבחון איזה מבין התכונות הבאות שציינתי קיימות אצל המועמדים שהוא מגייס לתפקיד.

חזרה לרשימת המאמרים
צרו איתנו קשר
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!