ארגון קטן עם משאבי אנוש של ארגון גדול
מאמרים פרואקטיב ניהול משאבי אנוש
01-12-2016

האם אתם ממצים את הפוטנציאל האנושי של העובדים והמנהלים בארגון? (מתוך כתבה עלינו בגלובס)

אם אתם מנהלים ארגון בינוני או קטן, קרוב לוודאי שאינכם יכולים להתחרות בעשייה המקצועית והרחבה בתחום משאבי האנוש של ארגונים גדולים. על פי רוב בחברות קטנות ובינוניות מנכ"ל החברה ומנהליו מבצעים בעצמם את תהליכי  משאבי האנוש,  על חשבון פעילויות הליבה של העסק, ומתפשרים על מקצוענות בהליכים כמו פרסום מודעות דרושים, אבחון, מיון, גיוס, תמרוץ הדרכה ועוד. מי שמבקשת לחולל היום שינוי ולספק לארגונים קטנים ובינוניים שירותי משאבי אנוש מקצועיים ברמה שמתחרה עם מחלקות מבית בארגונים  – היא חברת פרואקטיב משאבי אנוש מהרצליה. החברה מתמחה באספקת שירותי משאבי אנוש מנוהלים שניתנים ע"י מנהלי משאבי אנוש מקצועיים המלווים במומחי הידע של החברה.  תמיר אבני, מנכ"ל החברה מספר כי הרעיון הבזיק במוחו במהלך 7 השנים שבהן כיהן כמנהל משאבי אנוש בחברת פלאפון המעסיקה כ 5000 עובדים.  

כדי שגם חברה קטנה תוכל ליהנות מאותה רמה מקצועית של שירותים – היא לא חייבת בהכרח להחזיק  מחלקת משאבי אנוש גדולה עם סוללת מומחים כמו בחברה גדולה. החלופה שאנו מציעים הרבה יותר יעילה: למנות מנהל משאבי אנוש מקצועי ומנוסה, פעמים רבות במשרה חלקית, שמקבל תמיכה וליווי של מומחי תוכן של החברה שמשלימים לו ידע שנרכש מניסיון רב שנים וממגוון ארגונים.  

למה בכלל להוציא את שירותי משאבי האנוש  החוצה ולא לבנות אותם מבית?  

מיקור החוץ בתחום הזה, במיוחד בהקשר של ארגונים קטנים-בינוניים משפר בצורה משמעותית את היעילות של החברה ושל עובדיה ומאפשר לה להשיג את יעדיה העסקיים, תוך חסכון משמעותי בעלויות. כשחברה קטנה-בינונית מתחילה לבנות מן המסד את תחום משאבי האנוש ומגייסת מנהל משאבי אנוש חדש, נוצר מצב ש60%- 70% מזמנו של המנהל מוקדש לחיפוש ידע, ללמידה לניסוי ולטעייה. למה להמציא את הגלגל מחדש כאשר חברה כמו פרואקטיב מביאה את הידע והנסיון המקצועי שלה מן המוכן? הפתרון שלנו חובק  את כל קשת שירותי משאבי האנוש  שקיימים בארגונים גדולים  וניתן בצורה פרואקטיבית".   

מה זה בדיוק "משאבי אנוש פרואקטיבי"? תשובה:  "משאבי אנוש פרואקטיבי"  פירושו  להיות יוזם, מוביל וחדשני בתחום, מתוך הבנה שבעידן הגלובליזציה ארגונים נדרשים להתמחות ולהתייעל, להיות יוזמים- לא רק מגיבים. לשם כך, על מנהלי החברה להפנות משאבים ולהתמקד בביצוע הפעילויות שבליבה, ולהיעזר באנשי מקצוע לביצוע פעילויות הדורשות מומחיות אחרת. כדי לייעל ולשפר את תהליכי משאבי אנוש, אנחנו מביאים ידע מקצועי מן המוכן ומסייעים למנהל משאבי האנוש  שלנו ליזום פעילויות בתחומים של גיוס, טיפול בפרט, רווחה, תגמול, פיתוח עובדים ומנהלים ופיתוח ארגוני, ולחבר את תחום משאבי האנוש לאסטרטגיה של החברה ולערכיה– לא רק להיות מנהל משאבי אנוש פסיבי המטפל בשוטף [גיוס ואדמיניסטרציה].     

האם ניתן בכלל למדוד הצלחה  של שירותי משאבי אנוש במיקור חוץ? תשובה: בהחלט כן. ניתן למדוד כל יחידת משאבי אנוש! בתחילת כל התקשרות עם לקוח, אנו מגדירים מדדים להצלחה כגון: הקטנת אחוז התחלופה, צמצום עלויות הגיוס, הקטנת זמן הסבב לגיוס עובדים, שיפור שביעות רצון העובדים ופרמטרים נוספים. כל שיפור בפרמטרים אלה שווה הרבה מאוד כסף לחברה! החזר ההשקעה של לקוחותינו גבוה מאוד. מדדי ההצלחה נמדדים על בסיס קבוע ואנו מראים שיפור מתמיד חיסכון בעלויות והתייעלות.

מדוע לדעתך שירותי מיקור חוץ של משאבי האנוש חיוניים יותר לארגון קטן ? תשובה: בארגונים גדולים , שירותי משאבי אנוש כוללים  בין השאר תהליכי גיוס מקצועיים, תוכניות תמרוץ ותגמול,  תהליכי פיתוח ארגוני והדרכה שנבנים ע"י מומחים. ארגון קטן לא נהנה מן הפריבילגיה הזו ואינו יכול להרשות לעצמו להציב  סוללת מומחים לכל נישה בתחום משאבי האנוש. אם ניקח לדוגמא את נושא הגיוס וראיונות העבודה – הרי שבארגון הקטן המנכ"ל יקדיש זמן ניהולי יקר לנושא תוך הזנחת ליבת העסק שלו [שיווק, פיתוח עסקי, חדשנות וכו]. יתר על כן הסיכוי שלו לטעויות באבחון גדולה משלל איש מקצוע. כדי לסבר את האוזן הרי שלדוגמא טעות בגיוס של עובד יכולה לעלות לארגון בין 5 ל- 6 משכורות ותחלופה של עובד ותיק ומקצועי, עולה כ- 14 משכורות. דווקא ארגונים קטנים ובינוניים לא יכולים להרשות לעצמם לוותר על ההבנה שמשאבי אנוש הוא מקצוע כי הדבר יגבה מהם בסופו של יום מחיר יקר. הוצאת התחום לחברה חיצונית כשלנו, שהמתמחה במשאבי אנוש – היא הדרך האופטימאלית עבור ארגון כזה לחסוך בעלויות וליהנות ממקצוענות במקביל.       

מה מבדל אתכם מחברות אחרות בתחום? תשובה: היעוד שלנו הוא ליצור לחברות יתרון תחרותי, באמצעות מתן שירותי משאבי אנוש מקצועיים! על אף היותנו חברה חיצונית אנו חשים שותפים אסטרטגיים המחויבים להצלחת הלקוח, לתוצאות מדידות ולשיפור מתמיד. היעד הזה מושג דרך התחברות עם ההוויה של הלקוח והתאמת מנהל משאבי האנוש ברמת דיוק גבוהה לארגון, לאנשים, למטרות העסקיות ולערכים.  

חזרה לרשימת המאמרים
צרו איתנו קשר
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!