אנחנו מתגמלים עובדים כדי לתת להם תמריץ לפעול להשגת יעדים שמקדמים את המטרות של החברה לטווח המיידי, וגם לטווח הארוך. בנוסף, אנחנו משתמשים בטכניקה של תמריצים גם כדי לעודד עבודה לפי הנהלים, לקיחת יוזמה ואחריות, עבודת צוות ושאיפה למצוינות.
תגמול עובדים יכול להופיע בכל מיני צורות:
חשוב לעשות שימוש בכל אחד מסוגי התגמולים בהתאם לסיטואציה.
תמריצים חומריים מתקשרים אצל העובד לתוצאות והם כלי מצוין לקידום עמידה ביעדים . תגמול חומרי שאינו כסף הוא משמעותי במיוחד כשהוא ניתן בצורה מיוחדת: בהפתעה או בטקס מכובד שמשאיר רושם על העובד וגם על חבריו שנוכחים בסיטואציה. שני סוגי התגמולים האלה מאד נפוצים ברוב החברות, אך מנהלים רבים לא מכירים בחשיבותו של התגמול הלא חומרי - מתן משוב חיובי, מילה טובה והבעת הערכה נותנים מוטיבציה רבה ורותמים את העובדים לחזון וערכי החברה באופן ששום תגמול כספי לא יוכל לרתום.
יצירת מדיניות תגמול מסודרת, תוך שימוש נכון בכל אחד מסוגי התגמול יתרמו בצורה משמעותית לעמידה ביעדים, לתחושת ההערכה של העובדים ולשביעות רצונם.
יש לכם עוד שאלות בנושא משאבי האנוש בארגון שלכם? מוזמנים להשאיר פרטים ותמיר ידאג לענות על הכל.
תמיר אבני - מנכ"ל פרואקטיב משאבי אנוש, בעל תואר שני M.sc. בהתנהגות ארגונית מאוניברסיטת ת"א, בעל ניסיון של 20 שנים במגוון תפקידים בתחום משאבי אנוש ונחשב לאחד המומחים בתחום.