לכל מנהל טוב צריכות להיות כמה תכונות חשובות: הוא צריך שיהיה לו ידע מקצועי בתחומו, יכולות תכנון וארגון ויכולת ניתוח נתונים. אבל כדי לנהל את העובדים שלו בהצלחה ולהביא לעמידה ביעדי הארגון, התכונה החשובה ביותר שצריכה להיות למנהל היא יכולות בין אישיות מפותחות:
למידה ויישום של המיומנויות האלה יחדירו מוטיבציה גבוהה בעובדים ויגרמו להם לעבוד טוב יותר, ולרצות להצליח לעמוד ביעדים שהציב להם המנהל. הרצון שלא לאכזב את המנהל שלך והשאיפה לקבל ממנו משוב חיובי, הם אלה שמפתחים נאמנות, מעורבות וחיבור לאירגון בקרב העובדים.
אחד הדברים שאני בודק בהקשר הזה בארגונים שאני בא לייעץ להם זה כמות ההיעדרויות הבלתי מוסברות. מחקרים מראים שזהו מדד אמין מאד לשביעות רצון העובדים ורמת הנאמנות שלהם למנהל שלהם ולארגון. עובד שהמנהל שלו מכיר אותו ודואג לו ברמה הבין-אישית, יגיע לעבודה אפילו אם הוא לא הרגיש כל כך טוב בבוקר. כשעובדים רבים לא מגיעים לעבודה במצב כזה, זה מעיד על חוסר המחויבות שלהם, וזה הרבה פעמים נעוץ באיכות הקשר עם המנהל הישיר שלהם.
לסיכום, אני ממליץ לכל מנכ"ל לטפח את המיומנויות החברתיות של המנהלים שעובדים תחתיו - לוודא שהם מכירים את העובדים שלהם ודואגים לפיתוח המקצועי של כל עובד ולמימוש הפוטנציאל שלו. כך תוכלו להשיג עובדים מרוצים ונאמנים, שיתרמו ברצון לעמידה ביעדים העסקיים של החברה שלכם.
יש לכם עוד שאלות בנושא משאבי האנוש בארגון שלכם? מוזמנים להשאיר פרטים ותמיר ידאג לענות על הכל.
תמיר אבני - מנכ"ל פרואקטיב משאבי אנוש, בעל תואר שני M.sc. בהתנהגות ארגונית מאוניברסיטת ת"א, בעל ניסיון של 20 שנים במגוון תפקידים בתחום משאבי אנוש ונחשב לאחד המומחים בתחום.